Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2010

Είναι πολύ ωραίο να ταξιδεύουμε με μοτοσυκλέτα, πιο ωραίο όμως είναι να κοιτάμε στο σπίτι την άλλη μέρα τις φωτογραφίες


Κάποτε έρχεται η ώρα της αλήθειας. Η θέα ή η αναγκαιότητα μιας μηχανής γίνεται αίτημα προς συζήτηση. Τι κάνεις τότε; Αρχίζεις να εκφράζεις τις φοβίες σου πολλές φορές με υστερίες και τσακωμούς . Τελικά όμως τις περισσότερες φορές υποκύπτεις. Σκέπτομαι , μήπως τελικά είναι προτιμώτερο να απομυθοποιήσουμε τη μηχανή; Να αποκτήσουμε παιδεία οδικής ασφάλειας; Ναι μπορείς να γίνεις ο ''ξέγνοιαστος καβαλάρης της ασφάλτου'' αλλά....

Να γνωρίζεις ότι :


Η μηχανή ΔΕΝ είναι μαγκιά
(....άντε να περάσουμε και κανένα μήνυμα ....υπόγειο)


Η μηχανή δεν είναι μέσον για να εντυπωσιάσεις την παρέα σου

Τη μηχανή δεν την χρησιμοποιείς για κόντρες



ΟΧΙ στην ταχύτητα και ΠΟΤΕ χωρίς κράνος
    

Ο Σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου με τη δημοτική βιβλιοθήκη Ερμούπολης , διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα ΄΄Οδική ασφάλεια με μηχανή΄΄ στο Πνευματικό Κέντρο στις 8 Νοεμβρίου και ώρα 11.30.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης  έχουν προσκληθεί να παραβρεθούν ο γνωστός ηθοποιός Πασχάλης Τσαρούχας , συγγραφέας του παιδικού βιβλίου ΄΄Ο Μπίλη Καντίλη ταξιδεύει Παρίσι - Ντακάρ και ο Ελληνας πρωταθλητής του αγώνα Παρίσι Ντακάρ Βασίλης Ορφανός.  


Ο Μπίλης Καντίλης τρέχει Παρίσι Ντακάρ

Ελάτε να γνωρίσουμε τι έκανε ο πατέρας του  Μπίλη του Καντίλη που ταξίδεψε παρέα με το γιο του
Παρίσι - Ντακάρ . Μοιραστείτε χρόνο με τα παιδιά σας.

Η έκπληξη έρχεται από τον σκληρό του κινηματογράφου με την ευαίσθητη καρδιά. Πως αλλιώς εξηγείται ότι είναι συγγραφέας παιδικών βιβλίων ο Πασχάλης Τσαρούχας!!!



Πασχάλης Τσαρούχας : Πρώτη παρουσιάση του Μπίλη Καντίλη στο Σουφλί 29 Ιουνίου 2010

Την  Τρίτη 29 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε στο Σουφλί η πρώτη παρουσίαση του βιβλίου του Πασχάλη Τσαρούχα " Ο Μπίλης Καντίλης τρέχει στο Paris Dakar " στα πλαίσια του 1ου Μαθητικού Φεστιβάλ , στο χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού . Μια ξεχωριστή , ζεστή εκδήλωση με πρωταγωνιστές το συγγραφέα - ηθοποιό και Σουφλιώτη Πασχάλη Τσαρούχα , τα παιδάκια ( μικρά και μεγάλα ) τη Λέσχη Μοτοσικλετιστών Σουφλίου που συνδιοργάνωσαν την εκδήλωση , το " Τρένο του Πολιτισμού " της Νομαρχίας και φυσικά μεγαλύτερος πρωταγωνιστής όλων ο " Μπίλης " ο 7χρονος ήρωας του βιβλίου . Ενας σκληρός του κινηματογράφου ευαίσθητος συγγραφέας παιδιών βιβλίων



Περιγραφή

Νομίζω πως είναι πρώτη φορά που ένα παιδικό βιβλίο έχει ως κεντρικό θέμα τη μοτοσικλέτα, επιχειρώντας να γνωρίσει στα παιδιά το μυθικό της κόσμο και να εξάψει τη φαντασία τους, χωρίς αναστολές και αυταπάτες.

Ήταν έκπληξη όταν, ξεφυλλίζοντας για πρώτη φορά το βιβλίο, είδα να ξετυλίγεται μπροστά μου τα ατέλειωτα χιλιόμετρα ενός αγώνα αντοχής (Rally), απ' αυτούς που έχουν γράψει ιστορία στην Αφρική, Ν. Αμερική ή Ευρώπη. Ζωντάνεψαν στα μάτια μου εικόνες που είναι αποτυπωμένες στο μυαλό μου, σκέψεις και συναισθήματα που μετά από τόσο χρόνια μοιάζουν ακόμα πρωτόγνωρα και άδολα.

Σ' αυτόν τον καινούργιο κόσμο μπαίνει ο μικρός αναγνώστης, και γνωρίζει από κοντά την άδολη αγάπη για τη μοτοσικλέτα, τον αγώνα και την προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου, τις δυσκολίες και τους κινδύνους, την απογοήτευση για την αποτυχία ή την αβάσταχτη χαρά για την επιτυχία. Είναι όλα μέσα στο παιχνίδι... όπως ακριβώς και στη ζωή!

Στο χώρο του κινηματογράφου έχουν γίνει ταινίες με θέμα τη μοτοσικλέτα που γνώρισαν μεγάλη επιτυχία και θεωρούνται πλέον διαχρονικές (Μέρες Μοτοσικλέτας, Κάθε Κυριακή, Ξέγνοιαστος Καβαλάρης). Ελπίζω να δούμε και στο χώρο του βιβλίου -ιδιαίτερα του παιδικού - ανάλογες δουλειές, σαν αυτή του Πασχάλη. Και όπως ο ίδιος λέει:

"... Σκοπός του κάθε αγωνιζόμενου είναι να γνωρίσει μέχρι πού μπορούν να φτάσουν τα όρια του. Σωματικά, ψυχικά και πνευματικά.

... Για μια φευγαλέα στιγμή ατένισα την αόριστη απεραντοσύνη της ερήμου μπροστά μου και με το γκάζι τέρμα ανοιχτό...

... Ένοιωσα όπως τότε που, πολύ μικρούλης, κράταγα τον Πινόκιο τον φίλο μου αγκαλιά και χαζεύαμε τ' αστέρια στα καλοκαιρινά νυχτέρια μας στη βεράντα της γιαγιάς..."

Η ιστορία πραγματεύεται την περιπέτεια του επτάχρονου Μπίλη Καντίλη που αποφασίζει να τρέξει στο ράλλυ Paris Dakar με την συμπαράσταση του πατέρα του στο ρόλο του μηχανικού. Εκεί θα γνωρίσει την ομορφιά της Λατινικής Αμερικής, τη γοητεία του συναγωνισμού, τη μαγεία της εξερεύνησης των ορίων σώματος και ψυχής, την αγωνία της επιβίωσης στις αχανείς εκτάσεις ερήμου, τη χαρά του τερματισμού. Όλα αυτά σ' ένα υπέροχο όνειρό του. Αλλά, ποιός γνωρίζει ποτέ; Ίσως το όνειρο, μεγαλώνοντας ο Μπίλης, το μετατρέψει σε πραγματικότητα. Το βιβλίο προλογίζει ο Έλληνας νικητής του Paris Dakar Βασίλης Ορφανός

Την εικονογράφηση του βιβλίου, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις 2Δ, έχει κάνει ο αδερφός του Πασχάλη Τσαρούχα, ο Βασίλης Παπατσαρούχας, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της νέας γενιάς εικονογράφων.


Δείτε και το παρακάτω......

Φιλικές συμβουλές για ασφαλές ταξίδι με μοτοσικλέτα

Το κείμενο που ακολουθεί συντάχθηκε από το μέλος της Λ.E.MOT. Nίκο Mπένο.

Ένα ασφαλές ταξίδι είναι εγγύηση για επιστροφή.

Οι πιο κάτω απλές φιλικές συμβουλές αφορούν όλους εκείνους που ταξιδεύουν με την μοτοσικλέτα τους παρέα με άλλη μηχανή ή είναι μέλη παρέας με πολλές μηχανές.

Είναι μεταφορά εμπειρίας που έχει αποκτηθεί μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο και σκοπό έχει την κατανόηση από κάθε μοτοσικλετιστή της έννοιας «συντροφικότητα στο ταξίδι».

1. Συνηθίζουμε να βάζουμε μπροστά τον οδηγό με την μεγαλύτερη πείρα ο οποίος θα πρέπει να γνωρίζει την διαδρομή καθώς και την σύσταση της παρέας.

2. Αν τα μέλη της παρέας έχουν μεγάλες διαφορές ως προς τον τύπο της μηχανής ή τις οδηγικές ικανότητες τότε χωριζόμαστε σε μικρότερες παρέες.

3. Βάζουμε όλοι μαζί βενζίνη και ο αρχηγός κάθε παρέας καθορίζει με την εμπειρία του που και πότε θα γίνει η επόμενη στάση.

4. Στην διαδρομή κρατούμε την θέση που έχουμε πίσω ή μπροστά από τον κολλητό μας και δεν προσπερνάμε ποτέ.

5. Διατηρούμε κοντινή απόσταση με τον μπροστινό μας δεν αυξομειώνουμε ταχύτητα και φροντίζουμε να είμαστε σε θέση που να μας βλέπει από τους καθρέφτες του.

6. Ο αρχηγός με την εμπειρία του καθορίζει τον ρυθμό του ταξιδιού ελέγχοντας με τους καθρέφτες του τακτικά την γενική εικόνα πίσω του. Κάθε μέλος της παρέας έχει την φροντίδα του πίσω του και σταματά ή κόβει ταχύτητα αν δει ότι αυτός μένει πίσω αισθητά.

7. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα, σε όποια θέση και αν είμαστε ενημερώνουμε μόνο τον μπροστινό μας, μόλις η πληροφορία φτάσει στον αρχηγό αυτός θα επιλέξει το ασφαλέστερο σημείο για στάθμευση.

8. Στο ταξίδι φροντίζουμε να ενημερώνουμε τον πίσω μας, κάνοντας σήματα με το αριστερό χέρι, για ότι βλέπουμε στον δρόμο και θα μπορούσε να τον βλάψει, όπως νερά, λάδια, μεγάλο αντικείμενο, λακκούβα ή ότι άλλο.

9. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και μικρή ορατότητα μόλις προσπεράσουμε κάποιο όχημα κάνουμε νόημα με το αριστερό χέρι στον πίσω μας να ακολουθήσει ή όχι στην προσπέραση.

10. Σε πολύ κλειστή διαδρομή ο αρχηγός πρέπει να κάνει σήμα στα αντίθετα ερχόμενα οχήματα, να κόβουν ταχύτητα.

11. Όταν διασταυρωνόμαστε με άλλη μηχανή πάντα πρέπει να χαιρετάμε και καλό είναι ο χαιρετισμός να γίνεται με το χέρι και όχι με το φως, γιατί αυτό μπορεί να βάλει σε σκέψεις τον μπροστινό μας.

12. Παρατηρούμε πάντα την μοτοσικλέτα του μπροστινού μας και τον ενημερώνουμε για ότι κακό, όπως έλλειψη αέρα στα λάστιχα, καπνός, κούνημα, κάποια λάμπα που δεν ανάβει και ότι άλλο.

13. Αν ταξιδεύουμε μόνοι και κάποιο μηχανικό ή άλλο πρόβλημα μας αναγκάσει να σταματήσουμε και χρειαζόμαστε την βοήθεια κάποιου άλλου, τοποθετούμε το κράνος κάτω στην άσφαλτο λίγο πίσω από την μηχανή.

Αυτό είναι ένα σημάδι που όταν το βλέπουμε πρέπει να σταματάμε για παροχή βοήθειας.

14. Μέσα σε κατοικημένες περιοχές ελαττώνουμε την ταχύτητα στα νόμιμα όρια, έτσι ελέγχουμε ό,τι μπορεί να μας πεταχτεί αλλά κάνουμε και καλό όνομα σαν οργανωμένοι μοτοσικλετιστές.

15. Σε κάθε στάση ελέγχουμε το δέσιμο των πραγμάτων πάνω στη μηχανή για χαλαρώματα και ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά σε ότι έχει σχέση με την ασφάλειά μας (λάστιχα, φρένα, διαρροές).

16. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα και δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε του υπόλοιπους, τότε ζητάμε από κάποιον να μείνει μαζί μας και ακολουθούμε διαφορετικό ρυθμό. Αν όμως θέλουμε να ταξιδέψουμε μόνοι, φροντίζουμε να ενημερώνουμε κάποιον από την παρέα για το πού είμαστε.

17. Όταν βρισκόμαστε σε χωματόδρομους φροντίζουμε να κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση από τον μπροστινό μας, να μη σηκώνουμε άσκοπα σκόνη (σπινάροντας) και σε καμία περίπτωση δεν προσπερνάμε.

18. Στο χώμα ο αρχηγός πρέπει σε κάθε πονηρή (?) διασταύρωση να σταματά και να περιμένει να μαζευτούν όλοι.

19. Γενικός κανόνας είναι ότι ποτέ δεν σταματάμε (για φωτογραφίες - τσιγάρο ή ό,τι άλλο) αν πρώτα δεν ενημερώσουμε τον μπροστινό μας. Όταν επανέλθουμε στην παρέα δεν καταλαμβάνουμε την θέση που είχαμε (κάνοντας προσπεράσματα) αλλά παραμένουμε στο τέλος.

20. Όλοι οι οδηγοί δεν έχουμε τις ίδιες ικανότητες στο στεγνό, στο βρεγμένο ή στο χωμάτινο οδόστρωμα, δεν είναι υποτιμητικό να ακολουθούμε κατά περίπτωση την παρέα που μας κάνει να αισθανόμαστε πιο ασφαλείς.

Είναι πολύ ωραίο να ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτα,
πιο ωραίο όμως είναι να κοιτάμε στο σπίτι την άλλη μέρα τις φωτογραφίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου